tirsdag 21. oktober 2008

Privat?

Jeg mener at internett har helt klart har åpnet folks privatliv, men allikevel mener jeg at det ikke er farlig. Grunnen til dette er at f. eks: bilder som blir algt ut på Facebook er lagt ut av personen selv, eller venner som var til stede. Dermed kan man fint be om å få fjernet det. Det at man heller ikke kan være anonym på Face øker også sikkerheten. Når det gjelder søkemotorer sånn som Google eller Yahoo, vil jeg si at hvis man først søker på noe, må man forvente alt. Det at noen kanskje setter opp en nettside som er dedikert helt og holdent til mobbing, er dessverre et problem, selvom jeg personlig ikke har hatt noe kontakt med dette. Løsninger på dette kan eventuelt være å kontakte produsenten av disse (dvs. ikke personene som laget den, men firmaet som styrer det), siden de vil ha tilgang til personopplysninger om opphaveren. Dermed kan de stenge siden, eller informere om hvem denne personen er eller lignende.

1 kommentar:

Olaf Kielland sa...

Dette er jeg enig med deg i, Oscar. Du skriver mange gode argumenter.